czwartek, 30 lipca 2015

Iława ... miasto nad jeziorem Jeziorak ... cz 3

Iława - miasto w województwie warmińsko-mazurskim, położone nad południowym krańcem jeziora Jeziorak oraz nad rzeką Iławką. Na jeziorze Jeziorak znajduje się wyspa Wielka Żuława, na której od strony miasta widziałam kilka ośrodków turystycznych - odkąd pamiętam zawsze tam jakieś były. W okolicach miasta znajdują się jeziora otoczone lasami. W samej Iławie oprócz Jezioraka jest jeszcze kilkanaście mniejszych jezior m.in. Mały Jeziorak, jezioro Iławskie, ... Jeziora i rzeki Pojezierza Iławskiego tworzą wraz z Kanałem Elbląskim szeroki system żeglugi śródlądowej. Kanał ten umożliwia dopłynięcie z Iławy do Morza Bałtyckiego.

Znalazłam w internecie zdjęcie - "Iława z lotu ptaka" i mam nadzieję, że nie będzie to niczym złym jeśli na blogu udostępnię je, pokazując w jakim miejscu położone jest to miasto :


 Zastanawiałam się jak pokazać Iławę. Nie jest to łatwe dla mnie, bo nie potrafię robić aż tak ładnych zdjęć, którymi mogłabym pokazać urok tego miejsca. Dla mnie, zdjęcia portów, stateczków, łódeczek, żaglówek i wszelakiego innego sprzętu sportów wodnych są piękne ... Obserwowanie ptaków żyjących nad wodą jest zachwycające. Ogólnie spędzanie czasu w takim miejscu nie nudzi mnie.
 Zatem w tym poście ... tak jak potrafię najlepiej ... to co widziały moje piękne oczy, a zatrzymały w czasie aparaty fotograficzne ... jezioro Jeziorak i Iława widziana z kajaka ... Pogoda cudowna, zatem na wodę ...


... najpierw ja :) - grzecznie nałożyłam kapok. Tak na marginesie ... nigdy tego nie robiłam, a teraz owszem  ... był taki twarzowy :


a teraz Jeziorak i Iława :






 



Miałam wrażenie, że na Jezioraku byliśmy tylko my, łabędzie i wędkarze. Ale w oddali widać było już pierwsze żaglówki na wodzie ...


Mogłabym tak płynąć i płynąć ...
Słoneczko pięknie opalało ...






A widoki ... jak na jeziorze :).




Było pięknie.


Aktywny dwudniowy odpoczynek w Iławie uważam za bardzo udany. Tu nic innego tylko ruch. Rowerki się sprawdziły. Wrażenia zostaną na długo w pamięci. Zdjęcia są wspaniałą pamiątką tego wypoczynku. A miasto ?! turystycznie bardzo ładne ... bardzo się rozbudowało. Teraz wpadniemy tam na dłużej, tak na tydzień ?! Ale jak zwykle nie wiem kiedy.

***

Na koniec bardzo miła niespodzianka dla mnie :
Otóż ... Jakiś czas temu wzięłam udział w konkursie - zagadce o kwiatach i okazało się, że wygrałam. Nie będę rozpisywała się co i jak ... napiszę tylko tyle, że niespodzianka dotarła do mnie i trafiona jest w pełni. Serwetka cudna !!!! CUDNA !!!
Dziękuję  Dusia


 
A obrazek - ptaszek - od razu znalazł miejsce na ścianie, przy mnie ... w zasięgu wzroku i dotyku !!!


Pięknie dziękuję !!!!!!!
 

2 komentarze:

  1. Hello, wonderful post and images. I love the beautiful water and scenery. The swans and grebe are pretty. Have a happy day!

    OdpowiedzUsuń
  2. I love your photographs, they are wonderful.

    OdpowiedzUsuń