wtorek, 25 lipca 2017

Ptaki na stawach

No dobrze ... to teraz o obiecanych ptakach ...
Myślałam, że najwięcej jest kaczek, bo rzeczywiście dużo ich tam:


 ... a tu proszę ... są też inne - czernice, łyski, perkozy, czaple ... odkrywamy tam ptaki, których nie znamy, bądź słyszeliśmy o nich lub widzieliśmy na fotografiach. Jest ich sporo ... oto niektóre z nich sfotografowane w ciągu dwóch dni - przed zachodem słońca i po wschodzie słońca:






rodzinki perkozów pływały dość daleko. By uchwycić je dobrze musiałabym mieć lepszy obiektyw ... ale coś tam widać, prawda?!



i perkoz rdzawoszyi, pierwszy raz widziałam go na tych stawach:



Na kolejnym zdjęciu pocieszny "maszt czapli" bo jak inaczej nazwać tę zabawną pozę. Ja polowałam na małe ptaszki w trzcinach ... i właściwie to najpierw zrobiłam zdjęcie, bo coś w trzciny wleciało ... chwilę potem uświadomiłam sobie, że to bardzo duży "ptaszek" ... nie taki którego się spodziewałam ... ale piękny:


Żuraw o zachodzie słońca, bardzo daleko, na drugim końcu trzeciego stawu ... kawałeczek dalej dostrzegłam  sarenkę , o której pisałam w poprzednim poście :


I teraz te trudniejsze do uchwycenia, jak dla mnie:



 





Te maleństwa dobrze się ukrywają. Naprawdę trzeba było je wypatrywać w tych trzcinach i szybko decydować się na robienie zdjęć ... bo w mgnieniu oka zmieniały miejsce. Moim aparatem mogłam zrobić tyle. Przyznam się szczerze, że odróżnić dla mnie trzcinniczka od trzciniaka to ogromne wyzwanie. Dopiero co poznaję ptaki ... Ja myślę, że na tych zdjęciach mam trzcinniczka ale czy tak aby jest?!  Poza tym wydaje mi się, że na drzewku to kląskawka ale takie zdjęcie, że za bardzo nie mam jak sprawdzić. A na ostatnim zdjęciu ??? Wiem, że maleńkie te fotki ale ... czy możecie podpowiedzieć!?

7 komentarzy:

  1. Tak pięknie to opisałaś, że mam wrażenie jakby sama tam była i to wszystko zobaczyła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny post. Nie mam pojęcia, co to za ptaki. Bardzo ładne zdjęcia. Miłego wieczoru.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny post okraszony wspaniałymi zdjęciami.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ptaki na Twoich zdjęciach wyglądają jak żywe , jakby nas nas patrzyły :)
    Niestety nie znam się na ptakach , choć perkoza widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super zdjęcie bączka, mi jeszcze nigdy nie udało się go uchwycić!

    Trzcinniczki - które moim zdaniem właśnie masz na zdjęciach - są sporo mniejsze od trzciniaków, (te drugie mają wielkość szpaka), to powinno pomóc Ci w oznaczeniu :). Za to generalnie nie da się ich w terenie odróżnić od łozówek, ale oba gatunki zajmują inne siedliska.

    Co do ptaka na drzewku, dla mnie również kląskawka :). A na ostatnim zdjęciu może właśnie trzciniak? Aczkolwiek potraktuj to tylko jako sugestię. Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam, że ta czapla bączek się nazywa ale ok uczę się ... wiem, że rodzina czaplowate. W tych trzcinach jest tak wiele ptaków, że chyba nawet nie zdaję sobie sprawy jak bogate jest tam życie. Chciałabym by to miejsce objęto ochroną z możliwością fotografowania. Trzcinniczek ... trzciniak - z daleka trudno poznać po wielkości. Szybkie to takie, że wzrokiem nie nadążam. Gdybym miała lepszy obiektyw z możliwością większego zbliżenia ... chyba lornetkę sobie kupię i zamiast robić zdjęcia to z atlasem ptaków usiądę i będę je obserwować i uczyć się który to który :). Zafascynowałam się ptakami. Zresztą inne zwierzaki także mnie zachwycają ale jakoś na ptaki najczęściej natrafiam. Poznaję nowe i to mnie zadziwia ile ich jest wokół nas. Jeszcze z dwa lata temu widziałam tylko gołębie, a dziś ... Dzięki za pomoc.

      Usuń
  6. Fajny zestaw gatunków:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń